júl
12

Újra

| Szerző: updatefogyok | 11:16 am

Először is köszönöm szépen mindenkinek a rámgondolást, tényleg nagyon jól esett! Örülök, hogy "találkoztam" veletek:-)

Összefoglalóan a műtéttel kapcsolatban az a lényeg, hogy légyszives járjatok félévente, max évente nőgyógyászati rákszűrésre, mert sosem tudni, mikor üt be a krach...Nekem két és fél éve mutatták ki a magas rizikójú HPV vírust a szervezetemben (16-os) de a rákszűréseim jók voltak és immunerősítő kezelés után (isoprinosine) negatív lett az ismételt szűrésem, igaz, már akkor is tudtam, hogy ettő ettől még okozhat elváltozást, ezért félévente jártam szűrésre. Tavaly áprilisban még tökéletes volt az eredményem, idén januárban már megkérdőjelezhető (p2-3, ami még nem jelent olyan rosszat, akár egy banális fertőzés is okozhat ilyet) aztán ez bár tünetmentes voltam, egy altáji nagy tisztitíkúra után sem változott 2 hónap múlva. Rá két hónapra ismét szűrsem volt, bár már az előzővel is megcsinálták volna a műtétet, de bíztam benne, hogy visszatér az eredmény p2-re. Ezzel ellentétben kolposzkóppal is láthatóvá vált 2 szűk hónap alatt a méhnyakon az elváltzás, kinyílt a méhszáj számomra ismeretlen okokból és az eredmény p3-ra ugrott (amit mondjuk a műtétkor udtam csak meg, előtte azt hittem nem változott-kicsit felületes a dokim, most be is fejeztük a kapcsolatunkat, miután még a szövettant ismerteti). Ez  a műtét egy leep elektromos kacsbiopsziás műtét volt, a lényege, hogy egy 50 forintos átmérőjű, kúp alakú részt eltávolítanak a méhnyakból, amit aztán szövettanra küldenek. az én esetemben a műtét 2in1 volt, mert egy másik szemölcsszerű-anyajegyszerű, de pigment nélküli combhajlati kinövést (ami amúgy nem zavart semmit, de nőtt, így jobb volt leszedni) is eltávolítottak. A műtét altatásban történt, fél 4-ig még inni sem lehetett, ez elég nehéz volt. Aznap még elég rosszul voltam, hányinger, szédülés, stb, de este 8-ra már elég jól voltam ahhoz, hogy egy mekis menüt bevágjak, mert akkor épp megérdemeltem:-)

Ez röviden a történet, a műtéthez képest 2 hét a szövettani eredmény, amin már kár izgulnom, mert úgyis az, ami, ezt már levették, nem tudok vele mit kezdeni, ezzel próbálom magam nyugtatni. Igazából az  lényeg, hogy ha ne adj isten nem jó indulatú volt az elváltozás, akkor is az épen belüli legyen a kimetszés, mert így ha jól tudom, nem igényel majd további kezelést, de felesleges ennyire előreszaladni. 

bár hittem, hogy fogyok a műtéttel vagy 5 kilót, az a nem túl fényes helyzet, hogy a mert megérdemlem zabák miatt kb 3 kilót sikerült bő egy hét alatt felszednem, amit a mai napon elégeltem meg, így mától visszatérek a régi kerékvágás szigorított változatába.    

Torna kb 4 hétig nincs (most mondjam, hogy mennyire bánom:-)??) illetve még keddig emelni, megerőltető dolgokat végezni nem szabad, nehogy szétnyiljon a heg.

Kb ennyi. :-) a pontos súlyomat azért nem tudom, mert pénteken hazajöttünk anyukámékhz, az ő mélegük nem digitális, de 88-89 kg között van. apropó kilók...a klinikán nem volt  a méretemben hálóing...oké, hogy nem vagyok egy nádszál, de azért tőlem jóval nagyobb darab nők is vannak. Most csak nevetséges volt számomra  a helyzet, hogy nem ér össze a mellemen a hálóing, de tizenpár kilóval nehezebben kínos lett volna. aztán most itt mesélhetnék még az egészségügy borzasztó helyeztéről, amiket megtapasztaltam, de talán hagyjuk...

szóval légyszi járjatok rákszűrésre, mert az én példám is mutatja, hogy milyen rövid idő alatt és milyen fiatalon lehet probléma, és jobb megelőzni a nagyobb bajt. Ja, és fogyjatok:-) Fogyjunk együtt ismét!

A bejegyzés trackback címe:

https://updatefogyok.blog.hu/api/trackback/id/tr831241427

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

noemi009 2009.07.13. 13:08:16

Én 2008 szeptemberében estem át egy konizációs (hidegkéses) műtéten. Előzményként csupán annyit, hogy 27 évesen történt meg életem első rákszűrése (én balga!). Ez volt 2008 augusztusában és sajnos súlyos hámelváltozást, rákmegelőző (CIN III a bethesda módszer szerint, P4-P5 a papanicolau szerint kb) mutatott az eredmény. 2 hét múlva szerencsére az eredmény jó lett és épben történt a kimetszés, viszont helyenként már carcinoma in situ volt, ami szerencsére ebben a stádiumban még nem okoz áttétet.
Szóval lányok! Igenis féljetek és menjetek el rákszűrésre!!! Mert jobb félni, mint megijedni. Senkinek nem kívánom azt az 1 hónap kínszenvedést, amíg a műtétre készültem. És még gyereket szeretnék szülni.
Szorítok, hogy az eredmény jó legyen és épben történjen a kimetszés. A p3 azért nem jelent olyan mély hámelváltozást.
Minden jót és majd számolj be.
Noémi

mutant · http://universal.blog.hu 2009.07.15. 10:11:26

szia! most tévedtem errefelé!:) nekem már volt daganatom,de szerencsére el tudták távolítani. a petefészkeimben voltak. Én is fogyizom, jelenleg -20 kg-nál tartok. Ha esetleg receptek érdekelnek,akkor látogass el a blogomra: www.haspok.blog.hu ,ahol a fogyi címszónál találsz recepteket. Nem sokára lesznek újak is!Kitartást a fogyihoz és jó egészséget neked!

updatefogyok 2009.07.15. 15:36:10

@noemi009: Hű, ez nem semmi, amit leírtál, nagyon szerencsésen alakult a helyzeted, elhiszem mennyire megrémültél. a te történeted tényleg példaértékű, ha ennek hatására nem megy el valaki esedékes rákszűrésre, akkor sosem megy.

updatefogyok 2009.07.15. 15:37:07

@mutant: Szia, örülök, hogy ide találtál, mindenképp látogatód leszek majd! És gratulálok a fogyásodhoz, 20 kiló szuper eredmény!

bogee 2009.07.17. 16:40:40

örülök, hogy jobban vagy!
a rákszűrés tekintetében sok múlik az orvoson és a szülőn is: két évig azt sem tudtam mi az, pedig 3havonta mentem az orvoshoz gyógyszerért, és bizony erről otthon nem világosított fel senki, de a sulis egészségügyi órákon sem erről szólt a fáma...
nálam nem volt baj szerencsére, dokit váltottam, és onnantól évente megcsináltatom, de az én lányom biztosan nem fog így járni, mint én!
süti beállítások módosítása