már
12

Annyi finomságot ettem az elmúlt két napban, meg kell osztanom veletek is....

Isteni tejszínes gombás csirke....

ez nagyon egyszerű: hagymát megpároljuk, csíkokra vágott csirkemellett megpirítjuk, majd pároljuk kicsi, hozzátesszük az apróra vágott gombát, ha elkészült felöntjük az alacsony zsírszázalékú tejszínnel, végül hozzákeverjük a megfőtt norbis tésztát....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 A következő finomságot a www.hazisuti.lapunk.hu oldalon találtam. Eddig különösképpen nem rajongtam a zabpehelyért, de ezentúl biztosan másként gondolom majd. Próbáljátok ki az isteni finom zabpelyhes sajtos tallér receptjét...tuti jó. A sajtot amúgy is nagyon szeretem, volt évekkel ezelőtt egy Sajtos vezetéknevű palim, akkor minden kaját sajttal ettem:-)) A pasas már a régmúltté, de a sajt szeretete megmaradt:-)                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 így készül:20 deka zabpehely, 2 tojás, 20 deka sajt, 5 kanál norbisliszt, 3 ek. tejföl, só, bors, 1/3 zacsi sütőpor. Mindezt összegyúrjuk, minimum fél órát pihentetjük, majd sütőpapírral bélelt tepsiben laposra nyomkodott kis lepénykéket sütünk...hm..minél véknyabban teszed a sütőbe, annál ropogósabb lesz.

Ma este ismét valami sajtos finomságra vágytam, így készült el a burgundiai sajtlepény, ami nagyon egyszerű, de annál finomabb. A receptet a www.receptgyar.hu oldalon találtam. Én legközelebb csak 2 tojással fogom készíteni, úgy ropogósabb lesz!

Felforralunk negyed liter vizet csipet sóval, 8 deka vajjal vagy margarinnal.
Állandó kevergetés közben beleszitálunk 13 deka lisztet, és tovább keverve addig hagyjuk a tűzön, míg az edény falától elválik. A tűzről levéve langyosra hűtjük, és egyenként eldolgozunk benne 4 egész tojást, végül 15 deka - lehetőleg parmezán ízű - reszelt sajtot. Kizsírozunk egy sütőlapot, és ujjnyi vastagon, kerek alakban, kanál segítségével rásimítjuk a tésztát. Tetejét reszelt sajttal meghintve, a sütőben aranysárgára sütjük.

Mire eszembe jutott, hogy le kellene fotóznom már csak a fele volt meg:-)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://updatefogyok.blog.hu/api/trackback/id/tr77998587

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fogyikonyha 2009.03.13. 22:51:44

Húúú, nagyon guszták! A sajtlepényt norbi liszttel próbáltad? Nagyon jól hangzik... És gratulálok az eredményeidhez, szép munka! Nekem is bele kell húznom! Ági

updatefogyok 2009.03.14. 20:22:58

persze, mindig norbis liszttel dolgozom, ha nem írom, akkor is! Jó, hogy vagy megint!
süti beállítások módosítása